بسیاری از شرکت‌های اروپایی فعال در تولید محصولات شیمیایی، مقررات مربوط به تولید محصولات ایمن را نادیده گرفته‌اند و در میان این شرکت‌ها، نام برندهای شناخته شده‌ای همچون بایر، میشلن، اندسا، مرک، داو کمیکال و اورئال که در صنایع داروسازی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و تولید لاستیک فعالند، دیده می‌شود.

این شرکت‌ها با هدف افزایش سطح تولیدات خود، از مقررات اروپایی سرپیچی کرده و از میلیون‌ها تن مواد شیمیایی غیرمجاز استفاده کرده‌اند.

بنا بر اعلام بیورن هانسن، مدیر آژانس اروپایی محصولات شیمیایی (ECHA) از مجموع ۷۰۰ محصول شیمیایی تولید شده در سراسر اروپا که از سوی این آژانس بررسی شده‌اند، بیش از دو سوم آنها سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازند و تهدیدی برای محیط زیست این قاره محسوب می‌شوند.

به گفتۀ این آژانس دست‌کم ۶۵۴ شرکت در سراسر اروپا مقررات موسوم به REACH (در موضوع ثبت، ارزیابی، صدور مجوز و محدودیت‌های استفاده از مواد شیمیایی) را که رعایت آنها برای محافظت از سلامت انسان‌ها و محیط زیست لازم است، نادیده گرفته‌اند.

به این ترتیب ۷۱ درصد از محصولات شیمیایی تولید شده در این قاره در حالی روانه بازارها شده‌اند که یا نقصی در روند آزمایش و تست‌های آنها قبل از ورود به بازار وجود داشته و یا نقص در ارائۀ اطلاعات دربارۀ خطرات احتمالی آنها دیده می‌شده است.

دیدگاه ها غیر فعال هستند.